Informații Dosar : 1264/85/2020 - Tribunalul Sibiu

Detalii Dosar

1264/85/2020 07/07/2020 procedura insolventei – societati cu raspundere limitata Fond

Termene de judecată

Data Termen Solutie pe scurt Detalii Solutie
26/10/2023 Legea 85/2006 privind insolventa În baza art. 174 alin. 1 din Legea nr.85/2014 închide procedura insolvenţei împotriva debitoarei SC Ali Transconcept SRL. Radiază societatea debitoare SC Ali Transconcept SRL din Registrul Comerţului. În baza art. 179 din Legea nr.85/2014 sentinţa de închidere a procedurii va fi notificată Direc?iei Generale Regionale a Finan?elor Publice Braşov, Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Sibiu şi Oficiului Registrului Comer?ului de pe lângă Tribunalul Sibiu, pentru efectuarea menţiunii. În baza art. 180 din Legea nr. 85/2014 descarcă lichidatorul judiciar şi administratorul special de orice îndatoriri sau responsabilităţi cu privire la procedură, debitoare şi averea sa, creditori, titulari de drepturi de preferinţă, acţionari sau asociaţi. Cu apel în termen de 7 zile de la comunicarea hotărârii prin BPI, apelul se va depune la Tribunalul Sibiu. Pronunţată, astăzi, 26.10.2023, soluţia fiind pusă la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.
11/10/2023 Amâna pronuntarea Dosar nr. 1264/85/2020 Încheiere 11.10.2023 Amână pronunţarea la data de 26.10.2023. Pronunţată, azi 11.10.2023, prin punerea solu?iei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei. PRESEDINTE
28/06/2023 Amâna cauza faţă de prevederile Hotărârii Adunării Generale a Judecătorilor din cadrul Tribunalului Sibiu nr.4 din data de 20.06.2023, prin care s-a stabilit adoptarea formei de protest în sensul amânării judecării cauzelor, cu excepţia celor care se soluţionează în regim de urgenţă, va dispune acordarea unui nou termen de judecată la data de 11.10.2023, sala D, ora 10.00
14/06/2023 Termen preschimbat -
21/03/2023 Termen preschimbat preschimbă termenul de judecată din data de 14.06.2023 în data de 28.06.2023
08/03/2023 Amâna cauza pentru soluţionarea litigiilor aflate pe rolul instanţelor de judecată acordă termen la data de 14.06.2023, sala D, ora 9.00
09/11/2022 Amâna cauza pentru solu?ionarea litigiilor aflate pe rolul instan?elor de judecată acordă termen la data de 08.03.2023, sala D, ora 9.00
15/06/2022 Amâna cauza pentru continuarea procedurii acordă termen la data de 09.11.2022
02/03/2022 Amâna cauza pentru continuarea procedurii acordă termen la data de 15. 06.2022
10/11/2021 Amâna cauza pentru continuarea procedurii acordă termen la data de 02.03.2022
09/06/2021 Amâna cauza pentru continuarea procedurii şi solu?ionarea definitivă a dosarelor asociate
07/04/2021 Amâna cauza pentru continuarea procedurii
13/01/2021 Amâna cauza aplică amendă lichidatorului judiciar APEX EURO INSOLV SPRL în sumă de 1000 lei pentru îndeplinirea obligaţiilor dispuse de către judecătorul sindic acordă termen la data de 07.04.2021, ora 10.00 pentru continuarea procedurii
07/10/2020 Amâna cauza pentru continuarea procedurii, îndeplinirea obligaţiilor dispuse de către judecătorul sindic
16/07/2020 Amâna cauza DISPUNE: Admite cererea formulată de debitorul S.C. Ali Transconcept S.R.L., cu sediul în localitatea Porumbacu de Jos nr. 399, jud. Sibiu, prin administrator Vulcu Alin Gheorghe şi, în consecinţă: Deschide procedura simplificată de insolvenţă împotriva debitorului, în temeiul art.71 alin. 1 teza finală raportat la art. 67 alin. 1 lit. g coroborat cu art. 38 alin. 2 lit. e din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenirea insolven?ei ?i de insolven?ă. Dizolvarea societăţii şi ridicarea dreptul de administrare al fo/stului/ştilor administrator/i social/i a/l/i debitorului, în temeiul art. 85 alin. 4 raportat la art.145 alin. 2 din Legea nr. 85/2014. Desemnează ca lichidator judiciar provizoriu, la cererea debitorului pe practicianul în insolvenţă APEX EURO INSOLV SPRL prin MARIN LIVIU, cu sediu în Sibiu, Ceferiştilor, nr. 1, ap. 10, jud. Sibiu, în temeiul art.73 raportat la art. 45 alin. 1 lit. d coroborat cu art. 57 alin.1 din Legea nr. 85/2014, care va îndeplini atribuţiile prevăzute de art. 64 din Legea nr. 85/2014, cu o retribuţie de 800 lei lunar până la confirmarea/înlocuirea sa de către adunarea creditorilor şi care va fi retribuit pe bază de decont justificativ ce se va achita din averea debitoarei sau, în lipsa disponibilităţilor în contul debitoarei, din fondul de lichidare prevăzut la art. 39 alin. 4 din legea insolven?ei. Obligă debitorul, prin administrator/i social/i, ca în termen de 10 zile de la deschiderea procedurii să pună la dispoziţia lichidatorului judiciar provizoriu toate informaţiile şi documentele apreciate ca necesare de către acesta din urmă cu privire la activitatea şi averea sa, precum şi lista cuprinzând transferurile patrimoniale făcute în cei 2 ani anteriori deschiderii procedurii, în baza art.82 alin.1 din Legea nr. 85/2014. Pentru ambele obligaţii fo/stul/ştii administrator/i social/i va/vor fi notificat/ţi de către administratorului judiciar provizoriu şi la domiciliul actual în acest sens, după solicitarea acestor date de la Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor competentă sau prin verificare directă a actului de identitate în cazul prezentării fo/stului/ştilor administrator/i social/i, inclusiv cu menţiunea că nedepunerea listei cu toţi creditorii societăţii conform prevederilor art.67 al.1, lit. c coroborat cu art. 74 din Legea nr. 85/2014 are drept sancţiune faptul că aceştia sunt consideraţi de drept în termenul de depunere a cererilor de admitere a creanţelor, prin depunerea unei cereri de admitere la masa credală şi vor prelua procedura în stadiul în care se află în momentul înscrierii lor la masa credală, conform prevederilor art. 99 al. 3 din Legea nr. 85/2014. Stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar provizoriu următoarele atribuţii pentru care urmează a face dovada la dosar: - ca în termen de maxim 10 zile de la notificarea deschiderii procedurii să convoace adunarea generală a acţionarilor, asociaţilor sau membrilor persoanei juridice în vederea desemnării administratorului special, în baza art. 53 alin.1 raportat la art. 52 din Legea nr. 85/2014, cu menţionarea în convocator a sancţiunii decăderii din drepturile recunoscute de procedură şi care sunt exercitate prin administrator special, în cazul în care nu se desemnează un administrator special, precum şi a faptului că - de la data deschiderii procedurii - convocarea, prezidarea şi asigurarea secretariatului şedinţelor adunării acţionarilor/asociaţilor ori membrilor debitorului persoană juridică se face numai de către lichidatorul judiciar; - să înregistreze, de îndată după desemnarea administratorului special, la ORC menţiunea privitoare la acesta pentru opozabilitate faţă de terţi, conform art. 190 al.1, lit. e din OMJ nr. 2.594/C*) din 10 octombrie 2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de ţinere a registrelor comerţului, de efectuare a înregistrărilor şi de eliberare a informaţiilor; - ca în termen de cel mult 40 de zile de la desemnare să examineze activitatea debitorului în raport cu situaţia de fapt şi să întocmească un raport amănunţit asupra cauzelor şi împrejurărilor care au dus la insolvenţă după verificarea persoanele împuternicite la bănci de către debitoare şi operaţiunile efectuate de acestea, a solicitării de la ANAF a conturilor declarate şi a verificării operaţiunilor derulate prin acestea, cu menţionarea persoanelor cărora le-ar fi imputabilă şi a existenţei premiselor angajării răspunderii acestora în condiţiile prevederilor art. 169-173 ce va fi mai întâi prezentat adunării creditorilor spre dezbatere şi apoi supus judecătorului-sindic, în baza art.97 raportat la art. 64 alin. 1 lit. a din Legea nr. 85/2014, asigurând totodată posibilitatea de consultare a raportului de cauze la sediul său, pe cheltuiala solicitantului, o copie a acestuia urmând a o depune la dosarul cauzei şi la registrul comerţului, comunicând-o totodată şi societăţii debitoare, - notificarea deschiderii procedurii debitorului către furnizorii de servicii - electricitate, gaze naturale, apă, servicii telefonice sau altele asemenea (dacă există numai în perioada de observaţie şi de reorganizare), debitorului, creditorilor, chiar şi fostului administrator statutar dacă figurează în nume propriu în lista creditorilor depusă, la solicitarea practicianului în insolvenţă, în condiţiile art. 99 din Legea nr. 85/2014 – cu cel puţin 10 zile înainte pentru îndeplinirea termenului-limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor, inclusiv părţilor vătămate constituite părţi civile în procesul penal dacă există şi Oficiului Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Sibiu, care se va realiza conform Codului de procedură civilă, prin publicare într-un ziar de largă circulaţie şi prin Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, creditorii având drept de opoziţie faţă de încheierea de deschidere a procedurii, în termen de 10 zile de la comunicarea notificării, în baza art. 71 alin. 2 raportat la art.77, 99 şi 100 din Legea nr. 85/2014 coroborat cu art.21 al.1,lit. f din Legea nr.26/1990, (această notificare trebuie să menţioneze şi faptul că e necesar ca - cererile de admitere a creanţelor să aibă ataşată dovada calităţii de reprezentant legal al persoanei juridice ca şi condiţie generală a oricărei cereri adresate instanţei - aspect ce va fi verificat de către practicianul în insolvenţă - cu ocazia analizării fiecărei cereri, solicitând această dovadă - documentele suplimentare - în cazul în care nu a fost anexată, raportat la dispoziţiile art.105,106 NCI) - ca în termen de 60 de zile de la data deschiderii procedurii să inventarieze şi sigileze bunurile din averea debitorului, precum şi îndeplinirea celorlalte operaţiuni de lichidare pe baza informaţiilor primite de la debitor în condiţiile art. 67 sau 74 şi/sau pe baza oricăror informaţii şi documente solicitate autorităţilor competente potrivit legii în condiţiile art. 96 (CF, AEGRM/RNPM [art.18,2.413 C.civ. şi art.1 al.4 coroborat cu art.4 al.1 din Legea nr.297/2018], direcţia fiscală locală/comisia locală de fond funciar sau orice alte autorităţi competente similare) ori în baza propriilor verificări din registrele publice publice şi să ataşeze dovada la dosar, în baza art. 64 lit. d coroborat cu art. 101, 151 şi următoarele din Legea nr. 85/2014. Totodată ca, în cazul în care există bunuri în averea debitorului, în termen de două zile de la depunerea raportului de evaluare la dosarul cauzei să transmită spre publicare în BPI un anunţ în acest sens cu menţiunea expresă că împotriva acestuia se pot formula obiecţiuni în termen de maximum 5 zile de la această publicare. În cazul în care debitorul are bunuri supuse transcripţiei, inscripţiei sau înregistrării în registrele de publicitate, administratorul judiciar/lichidatorul judiciar va trimite instanţelor, autorităţilor ori instituţiilor care ţin aceste registre o copie de pe hotărârea de deschidere a procedurii, spre a se face menţiune în baza art. 101 al. 2 din Legea nr. 85/2014 coroborat cu art.902, al.2, pct. 16 C. civ. În baza art. 100 alin. 1 lit. b din Legea nr. 85/2014 fixează termenul limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor asupra averii debitorului la 31.08.2020, care trebuie să cuprindă pe lângă aspectele generale ale oricărei cereri adresate instanţei (art.148 coroborat cu art.194 C.pr.civ.) şi menţiunile speciale prevăzute de art.104 din acelaşi act normativ şi să se refere la creanţe anterioare datei de deschidere de insolvenţă, În baza art. 100 alin. 1 lit. c coroborat cu 105 al.1 şi 2 şi respectiv 106 din Legea nr. 85/2014 raportat la art. 64, lit. l din acelaşi act normativ şi ţinând cont de HP nr.11/2016 şi 53/2018 a ÎCCJ, art.1222 al. 1 din OUG nr.92/2003/art. 180 al.1 din Legea nr. 207/2015 fixează termenul limită pentru verificarea fiecărei creanţe şi a documentelor depuse, (cu excepţia dispoziţiilor art.102 al.1 NCI, sens în care - la nevoie - lichidatorul va efectua verificări inclusiv la ITM în îndeplinirea atribuţiilor legale cu luarea în considerare a dispoziţiilor art.19 din Legea nr. 200/2006 privind constituirea şi utilizarea Fondului de garantare pentru plata creanţelor salariale), inclusiv sub aspectul existenţei dovezii de timbrare a acestora cu suma de 200 lei iar în cazul cererilor de repunere în termen cu 20 lei, precum şi al intervenirii sau nu al prescripţiei extinctive a creanţei, întocmirea şi publicarea în BPI a tabelului preliminar al creanţelor, cu menţionarea ponderii fiecărei creanţe din categorie dar şi din totalul valoric al masei credale, la data de 10.09.2020. În anunţul de publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe lichidatorul judiciar va menţiona în mod expres că termenul de depunere Tribunalul Sibiu a contestaţiilor împotriva tabelului preliminar este de 7 zile de la publicare în BPI şi va indica cerinţele prevăzute la art.111 alin.3-5 din legea insolvenţei pentru depunerea contestaţiilor, inclusiv necesitatea achitării taxei judiciare de timbru de 200 lei, iar în cazul cererilor de repunere în termen cu 20 lei, sub sancţiunea anulării. Odată cu publicarea în BPI a tabelului preliminar de creanţe, lichidatorul judiciar va trimite de îndată notificări creditorilor ale căror creanţe sau drepturi de preferinţă au fost trecute parţial în tabelul preliminar de creanţe sau înlăturate, precizând totodată şi motivele iar în cazul contestării acestui tabel să anexeze la raportul ce-l va depune la dosarul asociat dovada comunicării acesteia, precum şi a motivelor avute în vedere pentru această măsură, precum şi să depună la dosarul cauzei odată cu tabelul preliminar un raport detaliat privind analizarea fiecărei declaraţii de creanţă atât în ce priveşte cele admise, cât şi cu privire la cele respinse. În baza art. 100 alin. 1 lit. d coroborat cu art. 111 alin.6 din Legea nr. 85/2014 fixează termenul de definitivare a tabelului creanţelor cu menţionarea ponderii fiecărei creanţe din categorie dar şi din totalul valoric al masei credale, la data de 05.10.2020 ?i pentru soluţionarea eventualelor contestaţii la 07.10.2020. Întocmirea şi publicării în BPI a tabelului definitiv al tuturor creanţelor împotriva averii debitorului se va face de către lichidatorul judiciar numai după ce toate contestaţiile la creanţe au fost soluţionate şi s-a predat raportul de evaluare a garanţiilor - dacă există, (cu respectarea termenului prevăzut de art.58, al.1, lit. p din Legea nr. 85/2014 aspect ce presupune că practicianul în insolvenţă, în îndeplinirea atribuţiilor sale, conform art. 61 din acelaşi act normativ încheierea contractelor cu experţii etc. trebuie să corespundă celerităţii procedurii şi în acord cu termenele stabilite de către judecătorul sindic, obligaţia punerii la dispoziţia expertului a documentelor necesare fiind în sarcina sa) şi toate contestaţiile la creanţe au fost soluţionate, tabel în care se va arăta suma, prioritatea şi situaţia fiecărei creanţe, beneficiară sau nu a unei cauze de preferinţă, conform art.112 din Legea nr. 85/2014. În baza art. 100 alin. 1 lit. e din Legea nr. 85/2014 stabileşte data primei şedinţei a adunării creditorilor la 15.09.2020, ora urmând a fi stabilită de către practicianul în insolvenţă, ce va avea loc la sediul lichidatorului judiciar provizoriu având ca ordine de zi alegerea Comitetului de Creditori şi confirmarea/înlocuirea lichidatorului judiciar provizoriu, stabilirea onorariului acestuia, alegerea comitetului creditorilor şi analizarea raportului cu privire la cauzele şi împrejurările care au dus la apariţia insolvenţei debitorului şi care va fi convocată şi prezidată de lichidatorul judiciar provizoriu ce va depune totodată la dosarul cauzei procesul-verbal şi hotărârea Adunării creditorilor aferentă, precum şi dovada publicării acesteia în Buletinul procedurilor de insolvenţă, cu menţiunea că hotărârea poate fi contestată de creditori, pentru motive de nelegalitate, în termen de 5 zile de la data publicării în BPI. În baza art.64 al.1 lit. l coroborat cu art. 40, 105 şi 146 din Legea nr. 85/2014 stabileşte în sarcina lichidatorului judiciar sau a celui provizoriu ca organ al procedurii obligaţia: - de a proceda, pe parcursul procedurii, la solicitarea şi verificarea integrală şi fără ştersături a tuturor documentelor ce privesc eventuale cesiuni de creanţă etc., în sensul de a verifica şi conţinutul contractelor de cesiune care reprezintă raportul substanţial dintre cedent şi cesionar prin raportare la dispoziţiile art. 1566 şi următoarele C.civ., inclusiv sub aspectul prevederii preţului, ca element esenţial/constitutiv al unei asemenea operaţiuni juridice atunci când sunt cu titlu oneros (art.1650 şi următoarele C.civ.) şi care trebuie să rezulte cu certitudine din actul întocmit în condiţiile legii şi nu dedus din acest act sau din altul la care face trimitere şi care nu este depus spre verificare, sau eventual cu titlu gratuit (act autentic, art.1011 C.civ.), - în cazul în care se invocă faptul că, aceste solicitări ar reprezenta un secret comercial/secret bancar/act confidenţial, acest aspect trebuie să aibă la bază o cerere temeinic argumentată în fapt şi drept a celui care o invocă, de ce anume sunt astfel apreciate/calificate de către aceste terţe persoane faţă de procedură sau chiar eventuali participanţi la procedură şi care să implice secretizarea/confidenţialitatea acestora sub aspectul preţului cesiunii etc. şi păstrarea integrală a acestora în condiţii specifice (confidenţiale) de către instanţă, la sediul căreia urmează a fi depuse şi verificate de către lichidatorul judiciar sau prin verificarea personală a acestor documente de către practicianul în insolvenţă şi consemnarea verificării lor în raportul întocmit şi depus la dosarul cauzei sub aspectul existenţei preţului (onerozităţii) cesiunii, - de a verifica conţinutul încheierilor de şedinţă prin intermediul parolei primite, în cazurile în care nu este prezent la termenele de judecată acordate în procedură, în vederea îndeplinirii obligaţiiilor instituite de către judecătorul sindic; - de a studia în timp util toate documentele care se depun la dosarul cauzei între termene astfel încât să fie în măsură să întocmească rapoarte cu precizarea numărului acest/uia şi a datei întocmirii sale, să formuleze opinii etc. în cunoştinţă de cauză cu cel puţin cinci zile calendaristice înainte de următorul termen de judecată stabilit, - de a convoca adunarea creditorilor pentru întregirea (alegerea) comitetului creditorilor în cazul în care creanţa unuia dintre membrii a fost satisfăcută, precum şi atunci când unul dintre membrii comitetului cesionează etc. creanţa sa, - de a verifica persoanele împuternicite la bănci de către debitoare şi operaţiunile efectuate de acestea dacă, nu a fost întocmit anterior un raport amănunţit asupra cauzelor şi împrejurărilor care au dus la insolvenţă de către administratorul judiciar care a avut în vedere şi acest aspect, precum şi de a solicita de la ANAF conturilor declarate şi verificarea operaţiunilor derulate prin acestea, - de a depune la dosar în timp util, pentru cazurile prevăzute de lege şi cele stabilite de judecătorul sindic, dovada publicării actelor întocmite de către acesta în BPI (extras, raport lunar etc.), în vederea curgerii termenelor prevăzute de lege. Obligă lichidatorul judiciar să facă dovada publicării în BPI a anunţului cu privire la depunerea raportului de evaluare a garanţiilor (dacă există) din averea debitorului. În baza art. 86 din Legea nr. 85/2014, dispune tuturor băncilor la care debitorul are sume în conturi să nu dispună de acestea fără un ordin al lichidatorului judiciar, sens în care cel din urmă va comunica de urgenţă acestor bănci instituirea interdicţiei. În baza art. 39 din Legea nr. 85/2014, dispune deschiderea de către debitor a unui cont la o unitate bancară din care vor fi suportate cheltuielile aferente procedurii, în termen de două zile de la notificarea deschiderii procedurii, în caz de neîndeplinire a atribuţiei, contul va fi deschis de către lichidatorul judiciar. Eventualele disponibilităţi băneşti vor fi păstrate într-un cont special de depozit bancar. În baza art. 76 din Legea nr. 85/2014 dispune comunicarea hotărârii de deschidere a procedurii insolvenţei către instanţele judecătoreşti în a căror jurisdicţie se află sediul debitorului declarat la registrul corespunzător şi tuturor băncilor unde debitorul are deschise conturi. În baza art. 71 din Legea nr. 85/2014 dispune comunicarea de îndată a prezentei minute lichidatorului judiciar provizoriu. Executorie. Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicarea hotărârii. Cererea de apel se depune la Tribunalul Sibiu. Stabileşte termen în vederea desfăşurării procedurii la 07.10.2020. Pronunţată, azi 16.07.2020, prin punerea la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei.